Mörkret kommer

Det blir mörkt tidigare och tidigare varje kväll nu och varje morgon är lite tröttare p.g.a mörkret. Jag kan faktiskt inte förstå att det är oktober redan. Och jag kan inte heller förstå att vi snart har bott här i ett halvt år redan! Men trots att det blir mörkare och ”winter is coming”, så fasar jag faktiskt inte så mycket för det i år som jag gjort tidigare år. För även om vi måste stiga upp även här i mörker på morgnarna, så behöver jag inte sätta mig i en frusen bil och köra en halv timme i mörkt, halt och slaskigt. Det kan ju hända att jag behöver ta bilen här också i något skede, men då behöver jag iallafall inte köra så långt. Jag tycker inte alls om att köra bil i mörker, speciellt inte om jag är lite trött för jag ser väldigt dåligt i mörker. Jag är jätte rädd att jag ska köra på något eller någon. Så jag kommer nog hellre att försöka vakna i god tid så att vi hinner gå. En gång i veckan har jag körtur på jobbet, och ska jag föra lillebror till förskolan då så får jag nog nästan ta bilen.. Måste starta så tidigt annars.. Men nog vänjer man väl sig vid det också. Under två år så gick jag faktiskt hemifrån 6:45 för att föra storebror till dagmamman och sedan ta buss till jobbet. Så man vänjer sig nog. Finns ju många som måste åka hemifrån mycket tidigare än så. Men jag föredrar nog att (eller cykla) iväg en halv timme eller tjugo minuter före jobbet börjar. Mycket skönare att få lite frisk luft på morgonen också, och likaså på eftermiddagen då man går hem.

 

IMG 2566 

Hur upplever du mörkret?

Ha en fin dag i höstrusket!

En kommentar på “Mörkret kommer

  1. Hej! Jag gillar inte heller att köra i mörker. Min ögonläkare sa "Faites vous conduire" (få någon annan att köra er) – lättare sagt än gjort!

    Gilla

Lämna en kommentar